niedziela, 15 lipca 2018

Matematyka nad morzem Bałtyckim. Warsztaty w Stegnie.

W tym roku szkolnym w dniach od 11 do 15 czerwca razem z moją klasą 1e uczestniczyłam w warsztatach naukowych zorganizowanych przez IV Liceum Ogólnokształcące w Katowicach. Warsztaty miały miejsce w Stegnie nad morzem Bałtyckim. 

Uczniowie mieli zajęcia z:
  • ochrony środowiska
  • bursztynu
  • topografii i biegu na orientację
  • życia owadów
  • zajęcia z języka polskiego
  • wycieczkę edukacyjną do Gdańska
  • warsztaty historyczne w Sztutowie
  • zajęcia sportowe i integracyjne
  • oraz lekcje matematyki.
Dla klasy 1e i 2b przygotowałam lekcje matematyki, tak by uczniowie mogli skorzystać z uroków nadbałtyckiej przyrody. Klasa 1e miała lekcję powtórkową z trygonometrii a klasa 2b rozwiązywała zadania logiczne i konkursowe.

 

Dla klasy 1e przygotowałam dzięki aplikacji http://mal-den-code.de/ kod QR.

http://mal-den-code.de/


Kod ten posiadał niezamalowany środek, tzn, wypełniony kwadracikami z liczbami od 1 do 20. Uczniowie otrzymali kartę pracy z 10 zadaniami  powtórkowymi z trygonometrii. Wynikami - rozwiązaniami zadań należało zamalować odpowiednie kwadraciki znajdujące się w otrzymanym kodzie QR. W czasie rozwiązywania zadań uczniowie mogli korzystać z Wybranych wzorów matematycznych, jakie przywiozłam ze szkoły. Uczniowie rozwiązywali zadania w grupach 4-5 osobowych. Po zamalowaniu odpowiednich liczb i zeskanowaniu kodu QR pokazywał się uczniom napis informujący o zwycięstwie. Dla najlepszej grupy czekała słodka nagroda w postaci nadmorskich gofrów. Dodatkowo grupy zostały nagrodzone punktami z aktywności.

 

Dla klasy 2b przygotowałam również kody QR. Klasa podzieliła się na drużyny 4 osobowe. Tym razem 10 zadań znajdowało się na osobnych karteczkach. 



 
Każde zadanie miało swój osobny kod QR. Uczniowie telefonami komórkowymi skanowali kod i wtedy mogli przeczytać zadania. Drużyna mogła rozwiązać kolejne zadanie dopiero, gdy było poprawnie rozwiązane poprzednie. Po kolejne zadania, które miałam w kopertach przychodził lider grupy i po sprawdzeniu poprawności rozwiązania zadania otrzymywał kolejną karteczkę. Klasa pracowała na czas. Trzy zwycięskie drużyny otrzymały punkty za aktywność. Wszystkie zadania rozwiązywali uczniowie na plaży w Stegnie :)  
Zadania przygotowałam w aplikacji: https://www.qr-online.pl/

https://www.qr-online.pl/

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz