czwartek, 2 marca 2017

Gamifikacja na lekcjach matematyki

Na początku lutego, dzięki kursowi internetowemu, w którym uczestniczyła,  zamieszczonemu na platformie eTwinning stworzyłam dwa quizy, które wykorzystałam na lekcji. 

Pierwszy z nich został stworzony dzięki platformie Quizizz.


Aplikacja quizizz jest bardzo prosta w obsłudze. Uczniowie logują się za pomocą wygenerowanego pinu, podają swoje imię. Logowanie może odbywać się na komputerze, tablecie czy tez telefonie. Na koniec otrzymujemy zestawienie, które  również możemy pobrać w formie pliku Excel. Zestawienie daje nie tylko wyniki poszczególnych uczniów i ranking na tle pozostałych, ale dodatkowo jest dla mnie nauczyciela ważne, bo pokazuje trudność zadania. Wyświetla się przy każdym pytaniu sumaryczna ilość osób, które rozwiązały poprawnie, rozwiązały źle lub nie odpowiedziały
Po zakończonym quizie uczestnik widzi na swoim ekranie zestawienie wszystkich swoich odpowiedzi z podanymi prawidłowymi odpowiedziami. Nauczyciel cały czas śledzi postępy uczniów na swoim koncie i ekranie. Gdy czas się skończy – pytanie nie znika, należy udzielić odpowiedzi, ale wówczas za prawidłową odpowiedź uzyskamy tylko 600 punktów.  Gdy zmieścimy się w czasie możliwe do uzyskania punkty mieszczą się w przedziale 700 – 1000 w zależności od naszego refleksu i stanu wiedzy Czas odmierza przesympatyczny awatarek, który przesuwa się w określonym czasie na górnym pasku ekranu.
na zadane pytanie. W quizie tworzy się pytania z czterema odpowiedziami, wśród których jedna jest poprawna - dokładnie model zadań zamkniętych na maturze z matematyki. Istnieje zatem możliwość zaznaczenia tylko jednej poprawnej odpowiedzi, pytania mieszają się za każdym razem niezależnie od nas i, co najważniejsze, pytania uczestnicy widzą bezpośrednio na swoim ekranie bez konieczności spoglądania na ekran wyświetlany przez nauczyciela.




Drugim fantastycznym narzędziem z którego skorzystałam przy okazji powtórki okazał się  Flipquiz.me
 

Jest to narzędzie do tworzenia interaktywnej tablicy z pytaniami. W programie możemy stworzyć do 6 kategorii (wiersze) oraz 5 pytań w kategoriach (kolumny) razem 30 pytań. Pytania w kategoriach są możemy ułożyc ze względu na trudność pytania. Punkty przyznawane sa od 100 - 500 punktów. Te najłatwiejsze za 100 itd... 
Korzystanie z tego rodzaju quizu przypomina program Va Bank. Uczniowie dotykają kostki  wyświetlanej na tablicy multimedialnej (ewentualnie myszka czy wskaźnik na komputerze) z pytaniem, kostka się odwraca i odpowiadamy. W programie można ustawić czas na odpowiedź.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz