środa, 16 listopada 2016

Olimpiada Statystyczna - zawody szkolne

16 listopada 2016r   sześcioro uczniów  IV Liceum Ogólnokształcącego w Katowicach przystąpiło do rozwiązania zadań z Olimpiady Statystycznej.  Zadania, z którymi zmagali się uczniowie były przygotowane w formie testu w specjalnie opracowanej aplikacji.


Mamy sukces - wszyscy uczniowie biorący udział w zawodach szkolnych  przekroczyli próg 50%, ale zgodnie z regulaminem tylko 3 przeszło do etapu okręgowego: Ola z 2c, Mateusz z 3c oraz Monika z 1c. Gratuluję !!!! i dziękuję wszystkim za udział w Olimpiadzie.




  • Test trwał 45 minut. Czas pozostały do zakończenia testu był cały czas widoczny na górze strony.
  • Test składał się z trzech części o różnym stopniu trudności: część I – pytania łatwe, część II – pytania średniej trudności, część III – pytania trudne.
  • Aplikacja automatycznie zapisywała wybrane przez ucznia odpowiedzi, zarówno po przejściu do kolejnych części testu, jak i po upływie czasu.
  • W czasie trwania testu uczniowie mogli zmienić zaznaczone odpowiedzi w dowolnej części testu.
  • Zakończenie testu nastąpiło po upływie czasu przeznaczonego na jego rozwiązanie lub po zapisaniu odpowiedzi poprzez przycisk „Zapisz” i wylogowaniu się z aplikacji.
  • Uczniowie musieli odpowiedzieć na wszystkie pytania, aby zakończyć test.

  • Test na etapie szkolnym składał się z 29 pytań.
  • W teście występowały różne rodzaje pytań:
    • pytania jednokrotnego wyboru (tak/nie) – należało wybrać jedną prawidłową odpowiedź za pomocą okrągłych punktorów,
    • pytania wielokrotnego wyboru – należało   wybrać prawidłowe odpowiedzi za pomocą kwadratowych punktorów,
    • porządkowanie odpowiedzi – ustalenie kolejności odpowiedzi za pomocą numerów wybranych z rozwijalnej listy.
  • W teście na etapie szkolnym można było zdobyć maksymalnie 50 punktów. Punkty wyrażone były w wartościach do jednego miejsca po przecinku.
  • Maksymalna liczba punktów za pytanie była widoczna w momencie najazdu na nie kursorem.
  • Uczniowie nie otrzymywali  punktów ujemnych za błędnie udzielone odpowiedzi.
  • Odpowiedzi na pytania typu „wielokrotny wybór” oceniane były na podstawie liczby zgodności odpowiedzi dla każdego z czterech wariantów A, B, C, D. Za liczbę zgodności od 0 do 4 otrzymywało  się odpowiednio następujące liczby punktów: 0; 0,3; 0,7; 1,3; 2.
  • Odpowiedzi na pytania typu „szereguj” oceniane były na podstawie transformacji liniowej wartości współczynnika korelacji rang Spearmana. Za pytania tego typu można było uzyskać następującą liczbę punktów: 0; 0,1; 0,2; ...; 2.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz