Na początku lekcji przedstawiłam cele lekcji oraz przedstawiłam przebieg lekcji. Następnie poprosiłam aby uczniowie podzielili się na 4 drużyny, wybrali nazwę i swojego lidera. Nazwy drużyn jakie powstały to: Cebulators, Montana Team, Żonkile, Polsza.
Następnie wszyscy razem rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości. Powstała na tablicy mapa myśli:
oraz przypomnieliśmy sobie zależności dla skali podobieństwa trójkątów oraz dla pól trójkątów podobnych:
Gdy wszystkie treści teoretyczne potrzebne do zrealizowania tematu były już powtórzone jeden z uczniów został sekretarzem i poprosiłam go by narysował tabelkę na tablicy z podziałem na grupy i możliwością przyznania punktów.
Druga część lekcji polegała na rywalizacji wcześniej utworzonych grup. Przygotowałam zadania za 1, 2 i 4 punkty. Rozpoczęliśmy 2 rundy zadań za 1 punkt. Każda drużyna losowała zadanie. Uczniowie mieli chwilę na rozwiązanie, następnie lider rozwiązywał zadanie na tablicy. Po rundach za 1 punkt uczniowie rozwiązywali zadania za 2 punkty. Po prezentacji rozwiązań okazało się, że 2 drużyny mają najwyższy wynik. Musieliśmy rozegrać dogrywkę - zadania za 4 punkty. Niestety jedna z drużyn pomyliła się i zwyciężyła drużyna Cebulatorsy.
Trzecią częścią lekcji być prezentacja podsumowująca temat z treściami przypomnianymi na początku lekcji. Prezentację udostępniłam uczniom na swoim kanale YouTube. Prezentacje przygotowali uczniowie z klasy 1d. Uczniowie zostali nagrodzeni punktami za aktywność w czasie lekcji.
Lekcja przebiegła bez zakłóceń i jak się okazało będzie inspiracja dla innych nauczycieli matematyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz