poniedziałek, 20 czerwca 2016

Lekcja otwarta

17 czerwca 2016r zorganizowałam lekcję otwartą dla nauczycieli naszej szkoły. Tematem lekcji było "Powtórzenie wiadomości - pola trójkątów". W lekcji uczestniczyła klasa 1d.

Na początku lekcji przedstawiłam cele lekcji oraz przedstawiłam przebieg lekcji. Następnie poprosiłam aby uczniowie podzielili się na 4 drużyny, wybrali nazwę i swojego lidera. Nazwy drużyn jakie powstały to: Cebulators, Montana Team, Żonkile, Polsza. 
Następnie wszyscy razem rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości. Powstała na tablicy mapa myśli:



oraz przypomnieliśmy sobie zależności dla skali podobieństwa trójkątów  oraz dla pól trójkątów podobnych:



Gdy wszystkie treści teoretyczne  potrzebne do zrealizowania tematu były już powtórzone jeden z uczniów został sekretarzem i poprosiłam go by narysował tabelkę na tablicy z podziałem na grupy i  możliwością przyznania punktów. 

Druga część lekcji polegała na rywalizacji wcześniej utworzonych grup. Przygotowałam zadania za 1, 2 i 4 punkty. Rozpoczęliśmy  2 rundy zadań za 1 punkt. Każda drużyna losowała zadanie. Uczniowie mieli chwilę na rozwiązanie, następnie lider rozwiązywał zadanie na tablicy. Po rundach za 1 punkt uczniowie rozwiązywali zadania za 2 punkty. Po prezentacji rozwiązań okazało się, że 2 drużyny mają najwyższy wynik. Musieliśmy rozegrać dogrywkę - zadania za 4 punkty. Niestety jedna z drużyn pomyliła się i zwyciężyła drużyna Cebulatorsy



 Trzecią częścią lekcji być prezentacja podsumowująca temat z treściami przypomnianymi na początku lekcji. Prezentację udostępniłam uczniom na swoim kanale YouTube.  Prezentacje przygotowali uczniowie z klasy 1d. Uczniowie zostali nagrodzeni punktami za aktywność w czasie lekcji.

Lekcja przebiegła bez zakłóceń i jak się okazało będzie inspiracja dla innych nauczycieli matematyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz