
9 czerwca uczniowie klasy 1b i 1c uczestniczyli w lekcji matematyki na podwórku szkolnym.
Dla klasy 1b przygotowałam mini grę terenową. Klasa została podzielona na pięć zespołów liczących 5 - 6 osób. Liderzy drużyn wylosowali znaczki przypisane danej drużynie: pomarańczowy listek, żółte słoneczko, zielony kwiatek niebieskie oczy, fioletowy kwiatek dzwoneczek.

Zadaniem drużyn było znalezienie pochowanych 10 kopert na boisku i wokół boiska szkolnego. Każda koperta była oznaczona symbolem drużyny. W kopercie było umieszczone zadanie typu zamkniętego z odpowiedziami A, B, C, D. Przy odpowiedziach dodatkowo kolorem zgodnym z symbolem drużyny umieściłam przypadkowe litery w tym przy odpowiedzi prawidłowej dobrą literę. Po odnalezieniu wszystkich kopert i rozwiązaniu zadania litery z rozwiązań tworzyły hasło matematyczne - dziesięcio-literowe.
Uczniowie z niesamowitym zapałem szukali kopert i miejsc gdzie one mogą być ukryte. Biegali, spacerowali, szukali wokół płotu i na parapetach. Obierali różne strategie, niektórzy rozwiązywali zadania od razu po znalezieniu koperty, niektórzy po znalezieniu wszystkich dziesięciu kopert.
Rywalizacja była bardo zacięta. Zadania jakie wykorzystałam dotyczyły geometrii płaskiej, trójkątów i ich własności oraz kątów i trygonometrii. Zadania pochodzą z serwisu zadania.info.
Zwycięska drużyna otrzymała w nagrodę lody, a wszyscy uczestnicy chrupki w nagrodę za wspaniałą grę. Uczniom bardzo podobała się taka lekcja matematyki.

Klasa 1c również swoją lekcję matematyki spędziła na podwórku. Tym razem jednak po podzieleniu się na grupy uczniowie grali w gry przede wszystkim matematyczne i logiczne.
Nie zabrakło TRIOMINO, MISTRZA MATEMATYKI, RUMICUBA, RUMICUBA słownego, SCRABLE oraz MISTRZA SŁOWA.

Gry, których dzisiaj uczniowie używali rozwijają myślenie matematyczne i logiczne, umiejętność kojarzenia faktów, przewidywania. Uczą strategii i ćwiczą zapamiętywanie.
Gra była zacięta i zwycięzcy nieoczekiwani. To była bardzo udana lekcja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz