niedziela, 14 lutego 2016

Matematyczne Walentynki


 12 lutego w naszej szkole obchodzone były Walentynki. Ja tez postanowiłam trochę współuczestniczyć w tym święcie. Uczniowie przygotowali wspaniałe walentynki matematyczne.
A ja podzieliłam się z nimi "serdecznym kołem ratunkowym" i kilkoma miłosnymi wierszami matematycznymi:;


 




Walentynka matematyka
Ile na osi liczb wymiernych,
Tyle chwil w życiu będę Ci wierny.

Miłość na korepetycjach
Wybrała się miłość na korepetycje,
Aby poznać swoją definicję.
Dowiedziała się za pieniądze stokrotne,
Że miłość -- to pojęcie pierwotne.
Twierdzeniem zaś jest takie zdanie:
"jeżeli jest miłość, to będzie kochanie"!
Niezbitym dowodem
Będą liczne młode.


Sporządź wykres
Z miłością i z funkcją mieć możesz te same kłopoty,
Monotoniczna, nieciągła i ma asymptoty.


Ale laska!
Zazdrościł Sinus Tangensowi córki Asymptoty,
Jak wąż wił się z miłości, ułożył erotyk.
Szanowny Tangensie, zakończ mą udrękę,
Dziad Trygonom się zgadza, więc daj mi jej rękę.
Zebrał argumenty, przygotował dane do ślubnego aktu...
Nic z tego -- rzecze Tangens. Nie mam z nią kontaktu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz