niedziela, 31 stycznia 2016

Glogster

Właśnie kończę a może zaczynam przygodę z portalem Glogster
Oto mój glog:




Opis kursu , treści i cele - pochodzą ze strony http://www.etwinning.pl/tydzien-z-glogsterem

Podczas kursu poznałam możliwości Glogstera – serwisu, który pozwala na założenie konta edukacyjnego i  tworzenie interaktywnych plakatów w oparciu o technologię Flash. Na plakacie można umieścić dowolną treść: grafikę, filmy, animacje, pliki audio, linki itp. Udział w kursie pozwolił na poznanie i przećwiczenie działania podstawowych narzędzi serwisu, a także nabycie umiejętności zaplanowania, utworzenia i udostępniania własnych glogów.

Treści kursu zostały podzielone na 6 modułów.

Moduł 1 przybliżył mi  informacje dotyczące zakładania konta w serwisie Glogster oraz jego podstawowych funkcjonalności. Zarejestrowałam się w serwisie, obejrzałam przykłady różnych glogów oraz opracowałam koncepcję wstępną swojego autorskiego plakatu.

W module 2 poznałam pierwsze kroki  tworzenia plakatu. Nauczyłam się zmiany tła plakatu i zaprojektowałam strukturę swojego autorskiego gloga

W module 3 poznałam możliwości dodawania i formatowania tekstów wstawianych do plakatu. Nauczyłam się także osadzać na plakacie różne elementy graficzne i zmieniać ich rozmiary.

Moduł 4 poświęcony jest wstawianiu plików filmowych. Dowiedziałam się, jak osadzać pliki wideo na plakatach oraz jak publikować własne filmy w serwisie YouTube.

W module 5 przybliżone zostały różne możliwości dodawania do plakatu plików dźwiękowych.

Moduł 6 poświęcony był na kształcenie umiejętności zapisywania i publikowania multimedialnych plakatów. Przesłałam  rozwiązanie obowiązkowego zadania podsumowującego cały kurs w postaci linku do swojego autorskiego gloga.

Cele kursu
  • utworzenie i opublikowanie autorskiego plakatu multimedialnego,
  • poznanie interfejsu serwisu Glogster i jego poszczególnych funkcjonalności,
  • nabycie umiejętności prawidłowego doboru środków przekazu do prezentowanych treści,
  • kształcenie nawyku przestrzegania prawa autorskiego,
  • umiejętne organizowanie samokształcenia i sprawne korzystanie z platformy Moodle.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz