W roku szkolnym 2015/2015 nasza Szkoła bierze udział w programie
dukacyjnym
"Szkoła z Klasą 2.0"
Szkoła z
Klasą 2.0 to kompleksowy program wsparcia całej szkoły: dyrektorów, nauczycieli
oraz uczniów, skierowany do placówek wszystkich poziomów edukacyjnych z całej
Polski. Nauczycielom proponuje ciekawe i skuteczne metody nauczania, a
dyrektorów wspiera w niełatwym procesie wprowadzania zmian.
Szósta edycja „Szkoły z Klasą 2.0” trwa cały rok szkolny – od września do końca
sierpnia.
W każdej szkole w programie bierze udział Zespół 2.0, złożony z dyrektora i minimum trojga nauczycieli
dowolnego przedmiotu. Jeden z nauczycieli zostaje szkolnym koordynatorem - (to ja!!!) ,
którego zadaniem jest opieka nad całością działań w szkole. Wszyscy członkowie
Zespołu 2.0 biorą aktywny udział w programie: realizują swoje zadania oraz wspólnie planują
działania i zmiany, które będą chcieli wprowadzić w danym roku szkolnym.
- uczestnicy opisują zrealizowane zadania i zamieszczają je na platformie Szkoły z Klasą 2.0 - są one dokumentacją ich pracy. Do każdego opisu moderatorzy programu zamieszczają na bieżąco informacje zwrotne wraz ze wskazówkami.
Uczniowie realizują zadania wspólnie z nauczycielami.
- uczniowie mogą prowadzić blogi, na których relacjonują, jak wykorzystują TIK do nauki, jak uczą innych czy realizują projekty. Blogi mogą prowadzić także chętni nauczyciele.
Nad działaniami całego
Zespołu 2.0 czuwa szkolny koordynator.
Koordynator planuje pracę na cały rok szkolny,
organizuje ogólnoszkolne wydarzenia programowe i dba o przepływ doświadczeń
między nauczycielami. Zadania koordynatora:
- MOST (Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe) – to ogólnoszkolne wydarzenie organizowane pod koniec pierwszego semestru; w jego trakcie Zespół 2.0 powinien rozpoznać potrzeby szkoły, opisać jej zasoby i wraz z uczniami stworzyć bądź zmodyfikować Kodeks 2.0 (zasady korzystania z TIK w edukacji). Podczas MOST-u uczniowie prezentują również efekty pracy w ścieżkach z pierwszego semestru;
- Szkolny Festiwal 2.0 – to podsumowania całorocznej pracy oraz osiągnięć uczniów i nauczycieli. Przyjmuje formę ogólnoszkolnego wydarzenia, dnia otwartego, pikniku itp. W wielu szkołach zapraszani są także przedstawiciele władz lokalnych oraz inne szkoły. Zespół 2.0 powinien znaleźć czas na ewaluację programu - jego mocnych i słabych stron.
Dodatkowo również jako nauczyciel wybrałam ścieżkę do realizacji: Uczniowskie Forum Naukowe.
Uczniowskie forum naukowe – krótkie, pełne pasji
wystąpienie na dowolny temat, przygotowane przez uczniów pod okiem
nauczycieli, przez cały semestr. W trakcie przygotowań zbierają
materiały, pogłębiają wiedzę na wybrany przez siebie temat, uczą się
sztuki poprawnej wymowy oraz interesującej prezentacji i ćwiczą swoje
wystąpienia przed kamerą, a następnie występują na forum.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz